Зміст досвіду

Проблемна тема: "Розвиток творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання"

Шляхи впровадження:
  • науково-методичне забезпечення підготовки уроків, заходів;
  • впровадження інноваційних технологій;
  • вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду;
  • підвищення психолого-педагогічного рівня.
Завдання:
  1. Визнання раніше не використаних можливостей.
  1. Повага до бажання учнів самостійно працювати.
  1. Створення умов для конкретного впровадження творчої ідеї.
  1. Залучення до роботи над проектами.
  1. Заохочення результатів діяльності учнів.
Педагогічні технології:
  • інформаційно-комунікаційні технології;
  • проектні технології;
  • технології формування творчої особистості.
Методи:
  • практична робота;
  • використання інформаційних технологій;
  • захист проектів;
  • індивідуальна та групова робот.

Технології впровадження досвіду
Розвиток творчих здібностей на уроках трудового навчання здійснюється за допомогою інноваційних технологій. Інноваційні технології, (інтерактивні технології навчання, технологія проектного навчання)  шляхом взаємодії удосконалюють урок в цілому, підвищують його ефективність.
         Людина, яка володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово по-іншому підходить до оцінювання проблеми, що виникла; до організації своєї діяльності.  Трудове навчання — це особливий навчальний предмет, який вимагає засвоєння учнями великої кількості різнобічних  умінь та навичок, без яких неможливе подальше формування, вдосконалення алгоритмів дій та їх творче застосування, а використання комп’ютерних технологій на уроках трудового навчання дозволяє формувати та розвивати в учнів компетентності саморозвитку та самоосвіти.

      Під час проведення уроків я використовую програмні засоби навчання: презентації,  фотографії.
      Комп'ютерна презентація викликає у дітей бажання  працювати на уроці, звільняє вчителя від традиційного використання дошки. Етапи  уроку, основні тези і  весь необхідний ілюстративний матеріал сприяють концентрації уваги учнів та  активізації їх діяльності.
З метою формування та розвитку творчої особистості використовуються елементи народознавства, учні знайомляться з різними видами народної творчості, виробами декоративно-прикладного мистецтва. На заняттях гуртка «Рукоділля» учні працюють в різних техніках декоративно-прикладного мистецтва, що сприяє підвищенню інтересу до самобутньої української культури.
      Кожна дитина індивідуальна, а тому робота вчителя спрямована на окремий, винятковий підхід до кожного учня, на розвиток його індивідуальних пізнавальних творчих здібностей.
Метод проектів є ефективним, оскільки стимулює проектну діяльність школярів та дозволяє формувати весь набір компетентностей. Він орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову.
Робота над проектом - це творча праця учня на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів. Наприклад, учні 9 класу мають можливість створювати творчі роботи – писанки, використовуючи різноманітні технології: ліплення, бісероплетіння,  квілінг,  в’язання гачком, макраме.








Немає коментарів:

Дописати коментар